Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βελτίωση Κυκλοφορίας

επειδη τυχαινει να εχω βγαλει εδω και πολλα χρονια ένα πληρες σχεδιο που πιστευω αντιμετωπιζει τα προβληματα κυκλοφοριας της πολης πιστευω είναι η ωρα να το δημοσιευσω.

Κατ αρχην όπως σε όλα τα προβληματα που ζητουν λυση, η πρωτη και σημαντικοτερη κινηση είναι να εντοπιστει το προβλημα.

Αν δεν εντοπιστει το προβλημα με ακριβεια, οι λυσεις που θα προταθουν θα λυσουν λαθος προβλημα και το ουσιαστικο προβλημα θα παραμεινει.

Στην περιπτωση του προβληματος κυκλοφοριας στην πολη των Χανιων, τα προβληματα είναι πολλα και πρεπει να αναγνωριστουν όλα και να αντιμετωπιστουν συλλογικα γιατι διαφορετικα η επιλυση των προβληματων μεμονωμενα ενδεχεται να επιδεινωσει αλλα αμεσα η εμεσα συσχετιζομενα προβληματα.

Τα προβληματα μπορουμε να τα κατηγοριοποιησουμε σε βασικα και δευτερευοντα.

Στις περισσοτερες περιπτωσεις, τα βασικα προβληματα ευθυνονται για την δημιουργια των δευτερευοντων προβληματων.

Μερικα από τα βασικα προβληματα που δημιουργουν το κυκλοφοριακο χαος της πολης είναι τα παρακατω:

1) ελλειψη θεσεων παρκιγκ

2) Πολλες διασταυρωσεις με δρομους που τεμνουν την κυκλοφορια

3) Ανοιγματα και στενεματα των δρομων που δημιουργουν φαινομενα bottleneck

Σε αυτή τη φάση δεν θα σχολιάσω το θέμα της ρύθμισης των φωτεινών σηματοδοτών το οποίο πιστεύω θα λυθεί με τον κυκλικό σχεδιασμό λόγω της ελαχιστοποημενης ανάγκης για ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Το 1) οδηγει σε παρανομη σταθμευση που παρεμποδιζει την κυκλοφορια και δεν προκειται ποτε να λυθει με αστυνομευση και προστιμα οσο δεν λυνεται το βασικο προβλημα που το προξενει.

Το 2) είναι απορροια της ακτινωτης διαταξης κυκλοφοριας και θα λυθει αυτοματα με τον κυκλικο σχεδιασμο

Το 3) θα λυθει με προσεκτικο σχεδιασμο που θα ελαχιστοποιει τις εναλλαγες του πλατους των δρομων από δυο η περισσοτερες λωριδες κυκλοφοριας σε μια λωριδα κυκλοφοριας και αντιστροφα όπου αυτό προξενει bottleneck.

Σημεια που σημερα δημιουργειται bottleneck είναι τα παρακατω:

Α) Δημοτικη αγορα 1) στην διασταυρωση με Αποκορωνου, 2) στη διασταυρωση με Μουσουρων, 3) Στην πλατεια Σοφοκλη Βενιζελου.

Β) Σκαλιδη 1) στη διασταυρωση με την Πειραιως, 2) στο τελος της οδου που ενωνεται με την Κισσαμου

Γ) Στην Ελευθεριου Βενιζελου στην διασταυρωση με την Μανουσου Κουνδουρου.

Για το προβλημα του παρκινγκ, προτεινονται οι εξης χωροι για διαμορφωση παρκιγκ.

1) Σταδιο Χανιων. Το Εθνικο σταδιο χανιων μπορει καλλιστα να φιλοξενησει πολυοροφο παρκιγκ στο τμημα που σημερα βρισκονται τα δυο υπαιθρια γηπεδα μπασκετ και οι εξεδρες του γηπεδου. Με καταλληλη σχεδιαση θα μπορει να φιλοξενησει ταυτοχρονα παρκινκ, εξεδρες, και αποδυτηρια για το γηπεδο. Τα γηπεδα μπασκετ μπορουν να μετακομισουν στο παρκο Ειρηνης και Φιλιας. Εισοδος Παρκιγκ από Χαριλαου Τρικουπη, εξοδος από Ανδρεα Παπανδρεου

2) ΚΤΕΛ Χανιων. Πολυοροφο με χωρο διελευσης των λεωφορειων απο κατω. Το ΚΤΕΛ να μπορει να διατηρησει τον χωρο σαν κεντρικο σταθμο με σταση αλλα όχι σταθμευση των λεωφορειων . Εισοδος ΚΤΕΛ από την γωνια στην Κυδωνιας, εξοδος από Ζυμβρακακηδων.

Εισοδος/εξοδος παρκιγκ Ι.Χ από Κυδωνιας μετα την εισοδο του ΚΤΕΛ.

3) ΑΒΕΑ

4) Φυλακες

5) Παλαιο Κτηριο ΙΚΑ στην διασταυρωση Νεαρχου και Σολωμου

Μικρα ηλεκτρικα λεωφορεια να συνδεουν τα παρκιγκ με το κεντρο της πολης ώστε να μπορει ευκολα να εξυπηρετηθει ο κοσμος που θελει να παει για ψωνια.

Πιθανον να υπαρχουν και αλλοι χωροι στη διαθεση του δημου, εξω απο την πολη. Αν συνδεονται με μικρα ηλεκτρικα λεωφωρεια με συνεχη δρομολογια, τοτε η επιτυχια τους ειναι εξασφαλισμενη.

Μονοδρομησεις και αλλαγες στη ρυθμιση της κυκλοφοριας:

Πλανο Α)

Α. Παπανδρεου με κατευθυνση Ανατολικα

Ελ. Βενιζελου από την διασταυρωση με την Ηρωων Πολυτεχνειου μεχρι την διασταυρωση με Αρχοντακη, Δασκαλογιαννη και Νικ. Φωκα με κατευθυνση Δυτικα.

Τοποθετηση κυκλικου κομβου στην συμβολη των οδων Ελ. Βενιζελου, Αρχοντακη, Νικ. Φωκα, Δασκαλογιαννη.

Ελ. Βενιζελου από την διασταυρωση με Ηρωων Πολυτεχνειου μεχρι την διασταυρωση με Τζιλιβακη και 8ης Δεκεμβριου με κατευθυνση Ανατολικα.

Ελ. Βενιζελου από την διασταυρωση με την Μανουσου κουνδουρου μεχρι την Διασταυρωση με την Δαγκλη με κατευθυνση Δυτικα

Χαλεπας από την διασταυρωση με Δαγκλη μεχρι την διασταυρωση με Ρωμανου με κατευθυνση Δυτικα.

Δαγκλη με κατευθυνση Βορεια.

Μανουσου Κουνδουρου με κατευθυνση Ανατολικα.

Τοποθετηση μικρου κυκλικου κομβου στη συμβολη των οδων Μανουσου Κουνδουρου, Κωνσταντινου Μητσοτακη, Δαγκλη, Σαμαριας.

Ηρωων πολυτεχνειου από την διασταυρωση με την Ελ. Βενιζελου μεχρι την Τζιλιβακη με κατευθυνση Νοτια.

Τζιλιβακη με κατευθυνση Δυτικα.

Διαπλατυνση της οδου Τζιλιβακη με γεφυρωση προς την Θαλασσα.

Καταργηση του τμηματος της Ηρωων πολυτεχνειου από την διασταυρωση με την Ελ. Βενιζελου μεχρι την Τζιλιβακη με κατευθυνση Βορεια και παραχωρηση του τμηματος της οδου στο ρευμα προς Νοτο με αφαιρεση της νησιδας.

Αντικατασταση φωτεινων σηματοδοτων στην διασταυρωση Ηρωων πολυτεχνειου και Ελ. Βενιζελου με διαβαση πεζων με φαναρι. Η κυκλοφορια των αυτοκινητων θα είναι πλεον αδιακοπη αφου τα αυτοκινητα δεν θα διασταυρωνονται.

Εθνικης Αντιστασεως με κατευθυνση Ανατολικα και Βορεια.

Κωτσακη Π με κατευθυνση Νοτια.

Ι. Σφακιανακη με κατευθυνση Δυτικα

Σολωμου με κατευθυνση Δυτικα

Μαρκου Μποτσαρη με κατευθυνση Δυτικα.

Σελινου με κατευθυνση Δυτικα.

Γεωργιακακηδων με κατευθυνση Νοτια.

Αναπαυσεως από την διασταυρωση με Γογονη μεχρι την διασταυρωση με Εφεδρων Πολεμιστων με κατευθυνση Βορεια

Ανοιγμα της οδου που θα συνδεει τον κομβο Μουρνιων με την Ζυμβρακακηδων με κατευθυνση Νοτια.

Αλλαγες στους παρακατω δρομους για να αποφευχθουν φαινομενα Bottleneck:

Σταθερο πλατος οδοστρωματος με δυο λωριδες κυκλοφοριας των οδων Σκαλιδη, Χαντζημιχαλη Γιανναρη, Πλατειας Σοφοκλη βενιζελου, από τον κυκλικο κομβο της συμβολης των οδων Ελ. Βενιζελου, Αρχοντακη, Νικ. Φωκα, Δασκαλογιαννη μεχρι το τελος της οδου Σκαλιδη.

Οι τωρινες διακυμανσεις του πλατους των ανωτερω οδων, θα εξαλειφθουν με την διαπλατυνση των πεζοδρομιων.

Το ανωθεν πλανο μπορει να αναβαθμιστει ακομα περισσοτερο αν αντι για διαπλατυνση της οδου Τζιλιβακη με γεφυρωση προς την θαλασσα, κατασκευαστει μια γεφυρα που θα ενωνει πανω από την θαλασσα την Ελ. Βενιζελου στο υψος της διασταυρωσης με την Μανουσου Κουνδουρου, με το τερμα της οδου Ηρωων Πολυτεχνειου ώστε το τμημα της Ελ. Βενιζελου από την διασταυρωση με την Τζιλιβακη μεχρι την διασταυρωση με την Μ. Κουνδουρου να μην είναι διπλης κατευθυνσης και να αποφευχθει ετσι το bottleneck σε εκεινο το σημειο. Αυτή η λυση ισως να σκονταψει στην υπαρξη καποιων κατοικιων κατω από τον δρομο που θα πρεπει να απαλοτριωθουν για να γινει κατι τετοιο καθως και σε πιθανες διαταξεις νομων που δεν γνωριζω.

Σημειωση: Εχει ακουστει ότι εχει δρομολογηθει η πεζοδρομηση της οδου Τζανακακη.

Το ανωθεν πλανο δεν είναι συμβατο με αυτην την αλλαγη. Η οδος Τζανακακη είναι κεντρικη οδος απελευθερωσης του ρευματος από Σουδα και της διοχετευσης της κινησης με κατευθυνση Δυτικα και παρεχει αμεση συνδεση με το κεντρο. Το κλεισιμο της οδου θα επιφερει μεγαλο φορτο στην οδο Σολωμου-Μαρκου Μποτσαρη η οποια δεν θα μπορεσει να απορροφησει την κινηση οσων θελουν να κινηθουν προς την εξοδο της πολης ενώ ταυτοχρονα δυσχεραινει την προσβαση στο κεντρο για οσους ερχονται από Σουδα οι οποιοι θα είναι αναγκασμενοι να κανουν τον κυκλο της πολης για να φτασουν στο κεντρο επιβαρυνοντας την κινηση στις οδους Α. Παπανδρεου, Ηρ. Πολυτεχνειου, Τζιλιβακη, και Ελ. Βενιζελου.

Σε περιπτωση που γινει απλα διαπλατυνση των πεζοδρομιων στην Τζανακακη και παραμεινει μια λωριδα κυκλοφοριας, το πλανο μπορει να υλοποιηθει με τις αλλαγες του Πλανου Β) με ελαχιστες επιπτωσεις στην ροη της κυκλοφοριας. Αν κλεισει τελειως, τοτε ακομα και με το πλανο Β) θα υπαρχουν επιπτωσεις στην ροη της κυκλοφοριας.

Οι ως ανω μονοδρομησεις θα επιτρεψουν την δημιουργια ποδηλατοδρομων στις οδους Ελ. Βενιζελου, Α. Παπανδρεου, και ισως και σε άλλες.

Πλανο Β)

Σε περιπτωση που η οδος Τζανακακη γινει οριστικα πεζοδρομος πρεπει να γινουν μια σειρα από αλλαγες στο σχεδιο του Πλανου Α)

Αλλαγες σε σχεση με το Πλανο Α):

Α. Παπανδρεου με κατευθυνση Δυτικα

Ι. Σφακιανακη με κατεθυνση Ανατολικα

Σολωμου με κατευθυνση Ανατολικα

Μαρκου Μποτσαρη με κατευθυνση Ανατολικα.

Εναλλακτικα, μενει η Μαρκου Μποτσαρη και η Σολωμου διπλης κατευθυνσης.

Δυστυχως το Πλανο Β) με την οδο τζανακακη κλειστη αφηνει αρκετα σημεια που μπορει να προκαλεσουν σοβαρα κυκλοφοριακα προβληματα και να δυσκολεψουν την ομαλη ροη της κυκλοφοριας.

Τελος, πιστευω οτι δεν ειναι απαραιτητη η μονοδρομηση της Αναγνωστου Γογονη η οποια εχει επαρκες πλατος για δυο λωριες κυκλοφοριας με μονη εξαιρεση το κομματι στην διασταυρωση με την Αναπαυσεως.

Ενδεχεται να χρειαζονται καποιες επιπλεον μονοδρομησεις η αλλαγες φορας σε καποιους μικροτερους δρομους για την καλυτερη εξυπηρετηση των κατοικων σε περιπτωση που οι μονοδρομησεις των κεντρικων οδων ημιουργησουν προβληματα προσβασης σε καποιες γειτονιες.

Στο πλανο εχει δοθει μεγαλη σημασια στην οσο το δυνατον πιο απροσκοπτη κινηση των αυτοκινητων με ελαχιστοποιηση της αναγκης για φωτεινους σηματοδοτες για την ρυθμιση της κυκλοφοριας. Ετσι οι φωτεινοι σηματοοτες θα εξυπηρετουν κατα κυριο λογο την διελευση των πεζων η οποια θα μπορει να γινεται κατα βουληση, στις περιοχες με μικροτερη συχνοτητα κινησης πεζων και ετσι να ελαχιστοποιηθει η ασκοπη σταση και αναμονη των αυτοκινητων σε φαναρια που τωρα εξυπηρετουν την ρυθμιση της κυκλοφοριας.

Σε αυτην την φαση δεν εχω συμπεριλαβει τις απαραιτητες ενεργειες για την διασφαλιση επαρκων θεσεων σταθμευσης για τους κατοικους και τους επισκεπτες. 

 

Σπυρος Ζαχαρακης says on Τρί, 09/21/2021 - 15:46

<p data-uw-styling-context="true">Μια διορθωση, Οι οδοι Βρυσσων και Εθνικης Αντιστασεως ΔΕΝ προτεινεται να μονοδρομηθουν, αναφερθηκαν απο λαθος.<br /> Η μονη αλλαγη σχετικα με την οδο Εθνικης Αντιστασεως&nbsp; αλλα και με την οδο Καζακου ειναι οτι δεν θα επιτρεπεται πια η στροφη αριστερα απο την Κωνσταντινου Μητσοτακη&nbsp;γιατι δεν υπαρχει χωρος για τρεις λωριδες κυκλοφοριας και τα αυτοκινητα που στριβουν αριστερα δημιουργουν προβλημα στην κυκλοφορια.<br /> Επισης δεν αναφερθηκα στο κυριως κειμενο αλλα προτεινεται και η δημιουργια κυκλικου κομβου στην διασταυρωση των οδων Κυριακου Μητσοτακη και Προφητη Ηλια με υποχρεωτικη κυκλικη κινηση στα αυτοκινητα που θα ερχονται απο το ακροτηρι με κατευθυνση προς κεντρο και θελουν να κατευθυνθουν προς προφητη Ηλια μια που στην επιτοπια στροφη τα μεγαλα οχηματα μπαινουν στο αντιθετο ρευμα προκειμενου να πραγματοποιησουν την στροφη.<br /> Με το ανωτερω πλανο η κινηση στην πολη θα γινεται ως εξης:<br /> Ξεκινωντας απο την ροη των αυτοκινητων απο το Ακρωτηρι προς το κεντρο, τα αυτοκινητα που θα θελουν να κατευθυνθουν προς την εθνικης Αντιστασεως θα πρεπει να κανουν αναστροφη στον κυκλικο κομβο στο τερμα της οδου Κυριακου Μητσοτακη<br /> Απο την οδο Κυριακου Μητσοτακη και με κατευθυνση προς το κεντρο τα αυτοκινητα μεσω του κυκλικου κομβου θα κατευθυνοται&nbsp;ειτε αριστερα στην Σαμαριας, ειτε δεξια στην Δαγκλη,&nbsp;και κατοπιν, αριστερα στην Ελ. Βενιζελου, δεξια στην Τζιλιβακη, και μεσω της Ηρωων Πολυτεχνειου θα πηγαινουν ειτε ευθεια συνεχιζοντας στην Ηρωων πολυτεχνειου με κατεθυνση προς την Πλατεια Ελευθεριας ειτε δεξια στην Ελ. Βενιζελου με κατευθυνση προς το κεντρο. Η πορεια αυτη δεν εχει καμια διασταυρωση κεντρικων οδων και μπορει να μην εχει καθολου φαναρια εκτος απο φαναρια για την διελευση των πεζων.<br /> Τα αυτοκινητα που κινουνται προς το κεντρο μεσω της Ελ.βενιζελου, οταν θα φτανουν στον κυκλικο κομβο στην διασταυρωση με τις οδους Αρχοντακη, Πλατεια Σοφοκλη Βενιζελου, Δασκαλογιαννη, και Νικηφορου φωκα θα μπορουν να κινηθουν προς την εξοδο της πολης στα δυτικα, προς το παλιο λιμανι μεσω Δασκαλογιαννη, προς την Α. Παπανδρεου μεσω Αρχοντακη η ακομα και&nbsp;προς την Νικηφορου Φωκα με υποχρεωτικη κυκλικη κινηση 210 μοιρων, που αυτη τη στιγμη δεν ειναι εφικτη, και ολα αυτα χωρις φωτεινους σηματοδοτες που καθυστερουν την ροη των οχηματων.<br /> Απο την Ηρωων Πολυτεχνειου και στην συνεχεια μεσω Ιωαννη Σφακιανακη, Σολωμου και Μαρκου Μποτσαρη, τα αυτοκινητα θα μπορουν να κινηθουν προς την εξοδο της πολης με κατευθυνση δυτικα χωρις να χρειαζεται να περασουν απο το κεντρο ενω λογω της μονοδρομησης οι φωτεινοι σηματοδοτες που θα ρυθμιζουν την κυκλοφορια θα καθυστερουν λιγοτερο τα αυτοκινητα αφου πλεον θα διαχειριζονται μονο δυο κατευθυνσεις αντι για 3 εως 4 που ρυθμιζουν τωρα.<br /> <br /> Σημειωση:<br /> επειδη το πλανο αυτο προυποθετει διαπλατυνση της οδου Τζιλιβακη η οποια υπαρχει περιπτωση να μην ειναι εφικτη,&nbsp;η εναλλακτικη λυση ειναι η παραμονη του τμηματος της Ελ. Βενιζελου απο την Ηρωων πολυτεχνειου μεχρι την Μανουσου Κουνδουρου ως διπλης κατευθυνσης και η αντικατασταση των φωτεινων σηματοδοτων στην συμβολη των οδων Ηρωων Πολυτεχνειου και Ελ. Βενιζελου με κυκλικο κομβο, η η παραλληλη μονοδρομηση της Ηρωων Πολυτεχνειου με κατεθυνση προς Βορα με καταργηση της κεντρικης νησιδας η οποια ομως θα αλλοιωσει την οψη της οδου που κατα γενικη ομολογια ειναι η ομορφοτερη οδος της πολης.<br /> Επισης πολυ σημαντικο ειναι οι κυκλικοι κομβοι να ακολουθησουν την διεθνη πρακτικη οπου προτεραιοτητα εχει αυτος που βρισκεται μεσα στον κυκλο και οχι αυτος που εισερχεται (οπως βλεπουμε να ισχυει αυτην την στιγμη στον κυκλικο κομβο της Πλατειας Ελευθεριας).<br /> Επισης σε περιπτωση που ισχυσει η πεζοδρομηση της οδου Τζανακακη ενδεχεται να χρειαστουν κι αλλες αλλαγες σε αυτο το πλανο.<br /> <br /> &nbsp;</p>

giota-gmail says on Τετ, 10/06/2021 - 11:20

<p><span><span>Μπορείτε να επισκεφτείτε την σελίδα του ΣΒΑΚ www.svak4chania.gr και να δείτε τα προτεινόμενα μέτρα στην Παρουσίαση μέτρων ΣΒΑΚ.</span></span></p>

LEAVE A COMMENT

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter
The subscriber's email address.